Kaos!

Marit har mycket pågång just nu. Jag har delvis också en hel del saker som händer, igår krockade dock det mesta av det. Jag skulle på ett möte,sen på en fotografering och marit på ett möte och sen jobb. Ungarna skulle köras till barnvakter och medtagas ,eller hämtas upp senare.
Kväll fick vi inte förrän 21.00, inte ungarna heller. När jag skulle berätta för Marit hur dagen varit kom jag inte ihåg vad vi gjort. Alltså det tog mig säkert fem minuter att fundera ut vad jag egentligen hade hållt på med.
Snurret.
Vid halv elva såg marit fortfarande ut som att hon var engagerad i typ 1000 saker och bet på naglarna, så vi fick lugna ner oss med lite tevetittande. Vi kom fram till att det åtminstone var självvald stress. Men det är så jävla svårt att bryta dom här stresstrenderna när de väl tar i. Speciellt med ungar. Ungarna tycks mäta av stressnivån i luften och flippa ur med ungefär 4 gångers kraft jämte stressnivån som redan existerar. Budbärare blir dom, och man blir ännu mer stressad!


Idag är det lugnare, men endå en hel del som ska göras. Fast det kommer att avslutas med ett gympass som jag verkligen behöver, det är totalt nödvändigt för fortlevandet av min själ. Det är så jävla praktiskt också att Lave tycks vara minst lika inspirerad att åka dit - jag behöver aldrig fundera om jag verkligen vill eller orkar. Tacksamt!

Nu blir det blodpudding och bacon, lingonsylt förstås. Ladda inför kvällen lite.

Kommentarer
Postat av: syster lola

Visst är det härligt att känna livet rulla på. Ibland kan det vara bra med lite possitiv stress. Bara det int blir en vana för det är då det blir till negativ stress.

2010-03-11 @ 09:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0