Sätta tonen i minus 10

Solen skiner starkt. Det är riktigt mycket snö, och reflexerna gör att det är lika ljust som en sommardag. Det ryker ur munnarna, röda kinder, påväg mot backen.
Ungarnas näsor rinner förvisso, och nån unge är ledsen för dom måste vara ute. Men jag tycker ändå det är idylliskt.
Det är lockande att stanna inne vid teven eller datorn, men att få komma in ett par timmar senare beroende på hur kallt det är lockar ännu mer.

Vi åker pulka. Men Mila är inte så sugen på att sitta i vagnen, så jag får springa mellan pulkabacken och vagnen. Sätter ner flickstackarn lite på backen också, men hon har så dåliga kläder! Tillslut åker jag och Mila en vända. Hon fattar ingenting. Tittar på mig somom ingenting hänt efter vi åkt skitfort ner för kullen.
Efter ett timme går vi hem.

Lave och hans kompis Alice dricker varm oboy vid bordet, Mila ligger på golvet å dricker samma sak ur nappflaskan. Det blir gött tomt på energi efteråt. Nödvändigt tror jag. Tror man blir lite friskare, lite gladare.

Mila sover nu. Lave dealar om TV-spel. Jag är o-deal-bar, för ikväll är det gymmet så då får han sitta å TV-spela när vi kommer dit, på barnpassningen!

Maggan kommer hem nu, ska slänga på lite middag!

Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0