Frädag!

Först och främst måste jag ta tillfället i akt och tacka gammelmormor för dessa fantastiska sockor som jag fått av henne, de kommer snart nötas ut för jag har de på hela tiden. Helt underbara!
Veckan som gått har varit ganska innehållsrik. Boxning förstås. Alltså är ni medvetna om hur underbart det är med fysisk aktivitet för kroppen? För min i alla fall, om jag mådde såsom jag mådde precis efter att boxningen är slut jämt skulle jag vara världens lyckligaste människa - och ändå är jag det.
I alla fall, gårdagen bjöd på lekland i borlänge. Det är ett rätt nice ställe faktiskt, värt att besöka. Men den här gången bestämde jag mig för att gå ALL-in och verkligen leka i samma tempo som ungarna. Det blev en hel del frivolter på golvet och endel hoppande, fyfan va roligt. Orkade dock inte mer än kanske 1.5 timme. Vi käkade där åså också.
Idag har jag varit på föräldragruppsstartup-möte, eller vad vi ska kalla det för. Drar igång årets föräldragrupper ganska snart, tänkte be om eran hjälp lite. Ni är väldigt dåliga på att kommentera här endå, men vem vet jag kanske har tur. Förslag på ämnen relaterade till föräldraskap som behöver diskuteras. Skriv gärna om ni har någon idé!



Kommentarer
Postat av: pia

amning tycker jag är en viktig grej att prata om även som andre förälder (mammis/pappa)

den tar tid, kan både vara jobbig som underbar.

Kan vara skönt att prata ut om för att orka vara ett bra stöd till sin partner.



Sedan att ta för sig som andre förälder är super viktigt, bebbe behöver inte vilja ha tutte så fårt den låter utan av me tröjan å var där med närhet å trygget.



2010-01-26 @ 12:40:32
Postat av: Hasse

Daltande mm. Föräldrar måste våga vara mer än bara en sista utväg för sina barn. Man måste även våga säga ifrån osv.



Tycker 10+ barn nuförtiden har tappat respekt för de äldre och jag tror att det beror på att föräldrar inte vågar ta tag i sina barn å hålla fast dem då de gör något fel och inte lyssnar då man bara säger "nej gör inte så"



Dock är jag ingen förälder själv... så kan juh inte riktigt säga hur det är men det känns som att föräldrar har problem att bli fysiska mot sina barn(inte slå dem ofc. men iaf. hålla fast dem tills de insett att de gjort något fel) och inte bara ge vika till att de börjar gråta osv.

2010-01-26 @ 16:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0