Trygghet är relativt

När jag och Lave åker hem från gymmet. Det är ganska sent vid det laget. Jag kliver ut och låser upp garagedörren för att köra in bilen, ber Lave stiga ur före, så inte han ska slå upp dörren i grannbilen i garaget. Sen ber jag han vänta, så jag får parkera in bilen. Lave väntar. Men den här gången säger han "Jag går in före". Han är egentligen rädd för att göra det, eller tycker det är läskigt. Men jag uppmuntrar honom. Han springer in, och jag parkerar.
Tycker nog att jag var lite oförsiktig, tänk om någon skulle ta honom?!
Sen läser jag artikeln om det barnet i Kina. Pappan som kedjade fast sitt barn vid en lyktstolpe när han gick till jobbet, spontana reaktionen kan vara att man ifrågasätter vad det är för en pappa. Men han har inte råd med dagis, och hans förra barn blev bortrövat. Så nu låser han fast sin unge vid lyktstolpen.
Trygghet är relativt.
För mig är det ett angrepp mot min trygghet om jag inte kan åka mina ärenden inom en 10minuters spann som jag förutbestämt. Låt oss säga att jag skulle bli tvungen att åka tre minuter tidigare för att jag ska skjutsa Marit på stan. Angripen trygghet. Aj och Usch!
För Lave är det ett angrepp mot tryggheten om han inte får äta kvällsmat, ja förstå mig rätt nu, klart han får mat, men om han inte får äta kvällsmat. Det spelar ingen roll om vi ätit middag 19.00 och han ätit sig proppmätt, innan man lägger sig ska man ha kvällsmat. Annars havererar det.
Och i Kina finns en man som kedjar fast sitt barn i en lyktstolpe. För trygghetens skull.
Trygghet är relativt.

Kommentarer
Postat av: kusinvitamin

Tryggheten är nog i fara om du ska skjuta Marit på stan...tänk vilken trygghet en liten bokstav kan skapa;-)

Rolig blogg, läser ibland./ Mvh Magdalena

2010-02-11 @ 16:52:54
Postat av: maggan

Hahahaha.... nä inte får du skjuta mig på stan ;)



2010-02-11 @ 17:36:19
Postat av: PappaKim

och Magdalena får tryggheten förstörd när ett ord saknar en bokstav...



fixat!

2010-02-11 @ 17:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0