Förändringar på gång och min risotto!

Gårdagen blev lyckad, över förväntan. Jag kommer att skriva min blogg fortsättningsvis, men under en annan adress. Mer detaljer kan jag inte gå in på än, för jag har dom knappt. Men det kommer att bli spännande, i lite större tappning. Jag ser fram emot det!
Idag är det Milas födelsedag. Ett år gammal! Tänk att detta mirakel skett under ett helt år redan, det är väldigt svårt att förstå! Precis ett år sedan närmare bestämt, då var det inte många klämminuter kvar, huvudet stack ut och där kom hon. Rynkig och ihoptryckt! Undrar om man nånsin glömmer den dagen, tror jag inte.

Idag blir det ett recept i bloggen, mest för att det var så enkelt att laga och gott både för mig och barnen.
Jag är ingen kokbokskrivare, så ha tålamod med mig! Gott och nyttigt!


Kims Risotto (3-4port)

Fullkornsris (2.5port)
Bacon (2x140gram)
Haricots Verts (En näve)
Gul lök (1 hel)
Röd paprika (1 hel)
Creme Fraiche (1 burk)
Köttbuljong (1 tärning)

Koka upp riset i köttbuljong, skippa saltet. Tänk på att buljong är nästan för salt för barnen endå, speciellt med bacon till. Men det blir så gott!
Stek bacon.
Mixa paprika, haricots verts och gul lök. Det måste mixas om man har känsliga barn, det har jag. Lave äter nästan ingen grönsak om bitarna är för stora, men det gäller bara i mat. Han kan gärna äta grönsaker bara. Så med mixern fixar man en perfekt konsistens och endå behåller alla goda smaker!
När riset och baconet är klart, i med riset i stekpannan, ner med grönsakerna, fräs en stund. På med creme fraiche och klart!
Kan ju givetvis göras med en annan fördelning mellan bacon och ris, men vi håller ner på kolhydraterna hemma!


Serveras med saft om det är fredag!! ;)

Kommentarer
Postat av: kusinvitamin

Grattis till Mila! Ska du fixa tårtan? Grattis till det nya extraknäcket(eller vad man ska kalla ditt framtida bloggande)!

Här blir det ettårskalas den 1 april./Magdalena

2010-02-19 @ 13:34:49
Postat av: Kim

Inget extraknäck, jag går bara back på att blogga, men däremot flera läsare! Tack!



1 april låter som en jobbig dag att fylla år på, om man ska bli lurad dessutom!!

2010-02-19 @ 14:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0