Vaccinationsdags?

Vi är uppdelade i två läger. Ett tvådelat Sverige som försöker skrämma skiten ur varandra.
På ena sidan har vi den bildade eliten, Smittskyddsinstitutet och doktorer och sjukvård.
På den andra sidan har vi de som absolut inte tror på samhällsåtgärder av den här typen.

Jag pratar om svininfluensan och denna vaccinations varande eller icke-varande.

Många människor är jätterädda för den här sjukdomen, vi har sett flera dödsfall men vi har också sett människor som bara gått förbi utan att ens vara påverkade av sjukdomen. Vanliga unga människor utan tidigare sjukdom som gått bort, eller blivit dödssjuka. På den här sidan har vi människorna som blivit nog skrämda att ta ett beslut att skydda sin kropp via vaccination, öka motståndskraften och kanske t.om slippa helt att insjukna.

På andra sidan har vi människor som har exakt samma rädsla. Bara det att de är jätterädda för vaccinationen, de är mer rädda för sprutan än va de är för svininfluensan. Jag kan inte säga att jag har tagit sida än, jag inväntar. Men det tycks vara så att om man är mot vaccinationen så kan man använda uttryck som att "media har uppförstorat allting"
"Sprutan är farligare än sjukdomen" "Vem vill ha kvicksilver i kroppen?" Helt plötsligt har människor stannat upp och brytt sig om farliga ämnen. Samma människor röker, samma människor dricker sprit, samma människor har kryddor med natriumglutamat osv.  Dessutom tycks de inte förstå att anti-vaccinations-hypen är PRECIS lika stor som vaccinations-hypen. Man letar efter extremfall där människor dött rakt av utav sprutan, eller några idioter som kommit på att vaccinet innehåller samma ämnen som influensan i sig gör, och tycker att det låter JÄTTESUSPEKT.

Ni får göra hur fan ni vill med eran vaccination för min del,men gå förhelvete inte i tron om att ni är MINDRE indoktrinerade bara för att ni väljer att INTE vaccinera. Ni är precis lika mycket offer för hyperinformation och skrämselpropaganda som de som föredrar ATT vaccinera.
Och börja inte prata om att utsätta kroppen för farliga ämnen förrän ni verkligen står över andra farliga ämnen också, det blir bara så frukstansvärt löjligt att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!

intressant blogg. jag har läst så otroligt mycket om den sjukan nu, jag antar att har läst mig till mitt beslut. det visar juh sig att kroppen kommer att stå bättre emot en ny influensa om säg 10 år om du skulle få den nu, än om du vaccinerar dej nu.

och det har faktiskt dött fler av säsongsinfluensan än den nya influensan. Svenska folket är rädda, dom tar inte reda på fakta osv. Kalla mig ego, men jag genomlider hellre influensan nu än sprutar in det här giftet i kroppen, giftet som Sverige faktiskt har förtur på. inget mer kvicksilver i min kropp, jag äter inte insjöfisk heller av den anledningen.

Sen får alla andra göra hur de vill.

2009-10-20 @ 08:33:06
Postat av: PappaKim

Låter som ett bra beslut för dig,kul att du tycker bloggen är intressant!

2009-10-20 @ 23:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0