Heja Sverige!

Körslaget blev en stor besvikelse igår. Inte för att jag ärligt tar körslaget på jättestort allvar. Inte heller för att jag tror att det röda laget blev jätteledsna för att de åkte ur. Men jag hade redan räknat ut det. Jag visste att team Andreas och team Rigo inte skulle klara sig likalänge som de andra. å det sorgliga är att det inte beror på deras kompetens eller deras körs kompetens. Det beror på att de inte är lika folkkära.

Rigos show var topnotch i alla program. Massor med energi och massor med glädje, men det spelar ingen roll. För vi svenskar röstar inte på det som verkligen gnistrar och det som verkligen lever, speciellt inte om det är en invandrare eller bög som vi inte känner så väl igen. Då är det bättre att rösta på team älvdalen, som sjöng en guns and roses låt. Det är förbannat tråkigt.

Det finns en jättestor rädsla för allting som strålar färg och som är nytt. Ni vet att Tove kommer säkert vinna Idol också, hon är precis som Agnes var. Precis sådär lagom självsäker och tacksam så att vi tycker att det är förtjänt för dem att vinna. Medans team Rigo hade 20 personligheter. De hade garanterat den bredaste kören också med folk som t.om behärskade rap. Men rap förstår vi svenskar oss inte på. Då börjar det bannemej inte verka kärlek.
Allting ska vara som det alltid har varit, å ingen ska komma och tro att de är något.
Heja Sverige!

Kommentarer
Postat av: Lissn

ja fy fabian för den där röstningen. Något lurt är det allt då den klart bästa kören åker ut. Speciellt då en del andra var rent tråkiga och dåliga enligt mig.

2009-10-23 @ 23:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0