På minus redan från start.

Flickorna.
Töserna.
Kvinnorna.

Det finns vissa skillnader på flickor och pojkar, men de viktiga skillnadera är ganska små. Jag har däremot kommit fram till en stor anledning till att önska sig en pojke när man väl står där på förlossningen.

Blöjbytet! Alltså ärligt talat, en relativt småbarnstrind pojke har säkerligen bortåt 5-6 veck om man räknar från knät och uppåt. Alla dessa kommer att vara fyllda med den trevligt (allt från gyllene til gröna) skiten. Becket (Den svarta sörjan som bebisarna först av allt trycker ut) kommer också fastna där. Fine! Man får gnugga å göra rent.
Men har man dessutom haft (oturen) att få en flicka så har man MINST 2 veck till, dessutom får man tänka sig för i vilken riktning man rengör skiten. Det blir som när man målar vissa ytor, tekniken måste vara åt samma håll hela tiden.

Jag vet att ett av motargumenten är grabbarnas pung, om denna hinner kylas ner någorlunda innan själva tvättningen så uppstår ett hundratal små veck, och dessa är inte heller så himlars enkla att rengöra, men med en ljummen tvättlapp vecklas dessa pungveck ut och det är väldigt simpelt att tvätta rent.

I ärlighetens namn är det faktiskt krångligare med tösabitarna. Jag talar med stor erfarenhet. Men det viktigaste av allt är att inte ungarna lyckas halvsitta när de skiter, för det är då man får de riktiga problemen. Herrejesus vilken katastrof sittställningen kan skapa. Så håll ungarna liggande eller stående vid behov!

För er som tror att lukten är det ni ska oroa er kan jag inte annat än småle.

Kommentarer
Postat av: pia

Intressant ..då har jag gjort det värsta då om det är så att nästa blir en pöjk.

Vad enligt din stora kunskap och erfarenhet är bäst att rengöra med då tycker du ?

papperservetter som man blöter el våtservetter ?

2009-05-22 @ 08:10:24
URL: http://mammispia.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag är innerst inne emot våtservetter då de känns parfymiga å fulla i jox, men jag smyganvänder sådana endå.

det bästa är nog dock ärligt tvål och tvättlapp!

2009-05-23 @ 00:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0