på jakt efter det fulaste ordet.

jag har tänkt på det här med fula ord. jag menar inte elaka ord eller perversa ord nödvändigtvis utan fula ord.
som tutte, rattmuff, eller brakare.

andra ord som alltid ger mig ett leende på läpparna kan vara vulva, kvarg, eller ibland mullig.

min mamma brukar säga att kläder är "moderna" det har också sin egna klang. eller ordet pulla (om man pratar om höns)

vem vågar tacka ja till ett glas lemonad till maten, eller varför inte lite lättsockrad måltidsdryck?

när jag träffade frugan så hade hon ingen bergssprängare utan en boomblaster. helt klart en top-10 i vidriga ord.

ett annat ord som ger mig skakningar är verbet supa som borde referera till någontning väldigt osocialt men tycks handla om det motsatta.

har ni några andra bra ord att förstärka in lista med? skriv!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ögonbryn är ett fult ord tycker jag ett roligt ord är framstjärt! :)

2009-05-24 @ 21:54:00
Postat av: Nikolina

Vad sägs om gäddhäng, blåneger, flourtant, golvmopp, petting och vårtgård. xD

2009-05-24 @ 23:44:30
Postat av: Nikolina

Vad sägs om gäddhäng, blåneger, flourtant, golvmopp, petting och vårtgård. xD

2009-05-24 @ 23:56:44
Postat av: Anja

2009-05-25 @ 09:14:59
Postat av: Anonym

Kussimurra, kutta, fjärt, blygdläpp, mök, herpes..finns en hel drös hemska ord, men de kan ju även bli fruktansvärda fraser om en del ord kombineras med andra, som till exempel "suga fitta"..haha eller lägg till ägg innan mök haha..

2009-05-25 @ 09:18:26
Postat av: Anonym

"gurgla" ligger ganska bra till bland fula ord!

2009-05-25 @ 09:27:04
Postat av: pia

frugan min tycker ordet kött är ett otäckt ord. Själv tycker jag skavank e lite udda

2009-05-25 @ 11:19:20
Postat av: dan

tyckte de va rätt kul att dom ska eller har ändrat ordet mödomshinna, till ordet "slidkrans" bara jag som tänker på någon sorts bakelse ? :D xD

2009-05-27 @ 19:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0