Nytt lagförslag

Jag har en idé.

Jag tänker eftersom våran regering valde att använda sig av IPRED lagstiftningen för att komma åt upp och nerladdare, där man helt enkelt tar bort polisens delaktighet och låter företagen som bli drabbade göra deras jobb. Den här lagstiftningstypen kanske vore någonting vi kunde använda på fler plan.

Jag läser idag på aftonbladet.se om 'mäns våld mot kvinnor'. Det rör sig om ett 150-tal kvinnor som dött under 2000-talet p.g.a våldet mot dem, och man kan ju bara gissa sig till hur många det är som får stryk dagligen endå. Och alla barnen som tvingas se på när det händer, eller som helt enkelt inte har någon möjlighet att inte göra det.

Så här komme min idé til en ny lag

Då Polisen har så otroligt svårt att utreda den här typen av brott, eller inte har resurser till det så kan personer i nära relation till kvinnor som får stryk inte bara utreda brotten utan också valfritt straffa dem som gjort det. Har man bara nog med underlag och bevismaterial så skulle man vara tillåten att låsa in gubbjävlarna i källarn och ge dem vatten och bröd tills det var mogna att förstå hur sjuka de är - och då ta emot hjälp av staten.

Lagen skulle naturligtvis döpas till IFRED och vi skulle kunna helt ta bort polismyndigheten över en 10års period.


Kommentarer
Postat av: Tomas Wilhelmsson

Gillar det =)

2009-05-14 @ 20:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0