Pappabloggaren

Först kan vi klargöra att jag är lite avundsjuk. Men det är inte därför som jag retar upp mig mest av allt.
Så tidningen Falu Kuriren har en pappabloggare. Jag tänkte, det låter jävligt spännande. Här har jag säkerligen lite att lära och lite att inspireras. Så jag klickar in och läser att

"Anders Gustafsson är tidningens nöjesredaktör. I pappabloggen skriver han om både nöjesliv och pappaliv"

Jag skumläser lite, hittar ett tjugotal blogginlägg. Jag tror 2-3 stycken av dem handlar om barnen hans, eller hans papparoll. Dessa inlägg har ingen som helst känslomässig eller personlig prägel, utan är någonting humoristiskt som hans barn sagt i något sammanhang.
Knappt det.
Jag vet inte om jag blir upprörd. Jag menar, jag blir inte förbannad utan snarare besviken. Hur många män finns det inte där ute som redan tror att pappalivet innebär att allting är som vanligt bara det att kärringen inte är lika kåt och man måste duka fram en extra tallrik (den gången man nu dukar) och att den tallriken är i plast.
Seriöst.
Kan vi hjälpas åt om vi ska få ett mera jämställt samhälle. Om vi ska få oss män att kliva in fullt ut och om vi ska få kvinnorna att släppa taget litegrand, så att det kan fungera. Nu kan man läsa i tidningen i "Pappabloggen" om en kille som ifrågasätter varför 'Jennie let me love you' blev utnämnd till årets låt. Jag gissar att den blev utnämnd till det precis på samma sätt som du blev utsedd till Pappabloggare för falukuriren. Patetiskt

Kommentarer
Postat av: Syster Lola

Jag håller fullständigt med. Man ser inte ens samanhanget till pappa bloggare.

2009-01-11 @ 20:28:49
Postat av: pia

Jag önskar och hoppas att du blir pappabloggare istället !

2009-01-14 @ 10:53:31
URL: http://mammispia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0