Bebis #2

Det är absolut inte långt ifrån bebis nummer två nu. Datumet är satt för mitten av februari visserligen, men inte ens det är speciellt långt borta.
De säger att andra gången går förlossningen mycket fortare, det oroar mig. Inte för att jag vill ha en utdragen procedur, men eftersom det tog runt två timmar förra gången. Hjälp. Det skulle innebära att det kunde ta mellan 30-60minuter nu. Mitt arbete är 30minuter hemifrån och att sen hämta frun, köra upp på BB, ja, jag gissar på att bebisen kommer att komma ut i bilen då.

Frun hade sagt på hennes jobb att hon inte var orolig för att föda hemma, hon menade att jag skulle klara av att sköta det. Ärligt talat. Jag menar, blev jag tvungen så fick jag väl lov att göra det. Men det är absolut ingen önskan. Fast vore ju rättså häftigt efteråt om man klarade av det. "Na, jag bet av navelsträngen och slängde moderkakan direkt på stekpannan. Prutteiner vettu"

Jag tror nog att jag hinner hem. Man måste tro på sånt annars ligger man dåligt till. Fast det krävs en hel del iordningställande av rum, säng, skötbord. Bygga bo. Jag hoppas att frugan kommer igång med det. Jag är i ett sånt läge där jag hellre följer på än tar initisiativet. Kan ju bero på att hennes ord väger rättså tungt när det kommer till inredning-kontra-bebis frågor.
Så jag avvaktar.

Kommentarer
Postat av: Roza

Grattis till bröllop! Såg er i tidningen i morse, kul! Bra att passa på innan bebben kommer så ni slipper gå till SOC och registrera föräldraskap!=)

Grattis ännu en gång, hoppas att ni får en underbar fest i sommar.

2009-01-21 @ 09:17:12
URL: http://roza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stort GRATTIS till er alla 3 och magen! Woxon? eller? Puss o Kram på er och lycka till med hela köret!Kärringen från skogen

2009-01-21 @ 10:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0