Frugan - Kim 1:0

Jag förlorade.

Den återkommande disskussionen om vagnar. Ska man ha en ny? En lätt begagnad? Eller ska man kanske ärva en vagnjävel av någon när släkting. Kanske se till att den är så gammal så att den blir cool igen.
Jag röstar alltid på allting utom en ny. Det är inte det att bebisen inte förtjänar en ny vagn, inte heller att frugan inte förtjänar att få sin vilja igenom. Men jag tycker helt enkelt att det är onödigt. Jag brukar säga till frugan att inte försöka vinna en argumentation gällande nyköp, för det fungerar helt enkelt inte.
"Det här hantaget är ergonomiskt, det gör att det blir lättare att..." Tyst! "Sen har den dessutom en liggdel som bara kostar 1500:- och den går att ta ur" Jasså, så det första priset var bara för ramen??? "Ärligt talat, det är mycket lättare att styra med en trehjulig vagn" Jamen det var ett bra argument, jag menar när du ska ut på flôttmyren hemma i byn och plocka möltbär så är det ju skönt att den går att styra lätt. Jätteskönt.

"Jamen jag vill verkligen ha den där vagnen" Ok. Lets do it.

Hon vill ha en ny vagn den här gången. Visst, vi försöker att skaffa en ny då helt enkelt. Jag har så svårt för alla dessa tomma argumentationer. Det finns (nästan) inga bra argument för att skaffa en ny vagn, jag har motargument för alltsammans.
Fast varför inte.
Så det blev en ny vagn denna gången. Frugan vann en jordskredsseger!

Jag vet vad ni tänker.
"Klart du inte bryr dig om en vagn om du inte ska köra den"
Jag kör den minst lika mycket, och jag kör dessutom rally me den!

Kommentarer
Postat av: johnny purosaari

Jag förstår ditt tänk kim. 1. det är dyrt att köpa en ny vagn varje gång man skaffar barn. 2. ingen allra minst barnet bryr sig om hur vagnen ser ut. 3. det viktigaste är att den fungerar till ändamålet. 4. Kim? ärligt talat. när det gäller sånt där. då "vet" kvinnor bäst (speciellt om de är gravida)å då kanske man ska låta dem hållas ;) önskar er all lycka å se få du hälsa åt lave å frugan Från de kalla djupa skogarna i norr :D

2009-02-04 @ 23:09:37
URL: http://poro.blogg.se/
Postat av: Kim

Kvinnor "vet" inte bäst i några frågor gällande barn. Bara i familjer där män inte har vågat gått in i frågeställningarna utan lämnat dem till kvinnorna.

Föräldrarna vet bäst!

2009-02-05 @ 00:11:24
URL: http://pappakim.blogg.se/
Postat av: pia

å så fin !

svängbara hjul är guld värd

well done marit

2009-02-05 @ 12:11:37
URL: http://mammispia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va snyggt med en röd vagn. Den är säkert värd sitt pris.Ha en fin helg! Hon från byn brevid myren.

2009-02-06 @ 17:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0