En bra dag!

Haft en fin dag idag. Ringde först jobbet och meddelade att jag kan ta på mig nått extraskift den här veckan. Jag har varit sjuk en hel vecka, kommer ju att tära på kassan förstås! Men å andra sidan är jag frisk nu! Det är skönt!

På BVC var det också tomt på personal. Så den barnmorska som jag skulle jobba med idag var sjuk, slutade med att jag höll föräldragruppen själv idag. Kändes helt okey. Mest tråkigt att barnmorskorna är sjuka, de är så trevliga!
Hade en jättefin grupp, det är så otroligt tillfredsställande att få möta människor som är så positiva. Visst finns det oro och ängslan, men det har inte tagit död på de här människorna. De ska snart bli föräldrar för första gången. De ska snart få möjligheten att lära känna en helt ny människa, och det syns på dem!

Hemma är det byggnationer igen. Håller på att utveckla min toamöbel, den har strax ett tillhörande skötbord.
Jag undrar om farsgubben tittar ner på mig från himmelen när jag snickrar. För jag har lärt mig av honom. Han var en fantastisk man på många sätt, men just snickningen var hans absoluta toppklass. Däremot var han ständigt förbannad när han jobbade.
Ja, som sagt. Jag har lärt mig av honom. Så Marit (som är min hjälpreda när jag sågar och skruvar) får höra ett och annat.
Fast hon skrattar åt mig.
För hon känner mig så väl att hon vet att det inte ens är någonting att diskutera.
Låt tjurig du, tjurgubbe, bara vi får vårat skötbord, säger hon. Flinande




Kommentarer
Postat av: Lina Skogsberg

Kim, de är så roligt att läsa din blogg! Jag håller på att utbilda mig till sjuksköterska för att sen gå vidare till barnmorska, och de är fantastiskt att läsa de du skriver! Lycka till med familjen!



Hälsningar Lina Skogsberg

2009-02-09 @ 22:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0