nytt år, nya visoner?

Snart bankar det nya året in, Jag tänker inte börja fundera på vilka nya målsättningar jag ska ha för nästa år.
eller om jag ska lova något. oftast lovar man andra någonting, gå ner i vikt eller sluta röka eller så.
i år tycker jag vi ska lova oss själv något, och vi ska inte berätta för nån alls vad det gäller. det ska vara våran egna göra det själv grej, utvecklingsgrej.
kanske att börja våga prata mer, eller mindre. jogga mer eller mindre. Dansa? Börja uppskatta ungarna mer, jga vet inte. Men ett löfte till sig själv kan man väl ha, det tycker jag. Det är trots sig själv man är skyldig att upprätthålla en god livskvalite. Ingen annan än sig själv.

Nu är det nya året här. 2010. Varför jag skriver in det nya året? Vi har redan festat klart för ikväll, imorgon ska marit arbeta och vi är hemma å har sett lite fyrverkerier i alla fall. En jättetrevlig kväll i goda vänners lag.

Så, inte nog med att vi har lovat oss själva något nu kanske, vi kanske har bestämt oss för en viss förändring. En förbättring. Men vi måste ta vara på möjligheten att lära oss något av det året som passerat.
Blev vi mer friskare för att vi oroade oss för svininfluensan? Blev vi mer sjuka av det?
Våran drottning var en stor förebild, valde sin partner med hjärtat och nu ska de t.om gifta sig. De tycker jag var viktigt.
Finanskrisen, hur många har förlorat sina arbeten, hur många har sina kvar.
Det har hänt mycket.
Jag har fått en fru, en dotter, ett nytt jobb, en ny bil, blivit rikskändis för mina pappagrupper, haft en jävla massa ångest, gått ner i vikt, börjat boxats, skaffat skägg. Listan kan göras längre.
Vad ska jag lära mig av det gångna året? Vad ska jag lova mig själv?

Jag väljer att gå in i det nya året med en förhoppning och ett krav på att tillvaron ska bli lite enklare, eller inte enklare. Den ska bara bli lite mindre svart.
Jag hoppas på ett år med mycket fysiska aktiviteter, mycket sex, mycket musik och mycket vänner. Jag hoppas på ett år med värme, glädje och ett år där jag får gråta mina tårar utan att det ska låsa sig allt för mycket.
Jag hoppas på ett år där jag får träffa mina goda yttermalungsvänner mer än detta år.
Jag hoppas på en volleybollmatch på dansveckan.
Jag hoppas på god hälsa för mig själv och min familj.

Jag hoppas att ni som läser får det liv ni behöver i år, för att utvecklas och bli bättre. Jag hoppas ni slipper föråldras, eller förbittras.

Livet går vidare, 2010 välkommen!

Kommentarer
Postat av: Johnny

Ja är väl alltid bitter. Tycker iaf att dina inlägg förgyller dagen många gånger :) gott nytt år

2010-01-01 @ 01:25:59
URL: http://poro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0