Julen avklarad

Jag hatar inte julen, men jag har svårt för den. Det handlar bara om mig, ingenting om någonting annat. Det spelar ingen roll om det är stressigt, det är bara en känsla som julen medför. I 8 år har jag varit medveten om detta, har kommit litet närmare att uppskatta julen i alla fall. Även om jag inte älskar den så avskyr jag den inte längre. Så det är väldigt positivt.

Den här julen var följdaktligen den bästa julen hittills i mitt liv, vi var hemma. Svärföräldrarna kom hit och Maggans brorsa. Väldigt simpelt. Jag fick flertalet julklappar, både hårda och genomtänkta så jag är mycket tacksam. Maten, alltså julmaten är ju egentligen ingenting speciellt. Man måste lära sig sina favoriter och sen låta dem återkomma. I år blev det laxen och revbensspjällen, givetvis med den årligt återkommande favvisen röbetssallad. Så matvrakat har jag inte gjort, inte så farligt i alla fall. Däremot är jag svag för godiset. Som intogs i regäla portioner, även om min fru ortuinerat nog köpte en RÖD Alladin. GUL är A-O när det gäller godisaskar ska det vara paradis.

På juldagen åkte vi hemöver till Malung, fortfarande en ganska dålig känsla över allt jippo. Men jag bestämde mig för att ta emot det som gavs mig och göra det till ett positivt evenemang. Det blev det. Jag mötte många av mina gamla vänner, och jag fick så mycket kärlek av dem, helt fantastiskt var det. Jag var helt fylld av energi när jag åkte från orrskogen och hem igen mot det karga yttermalungslandskapet.

Hemma hos mor var; Nicke, Johanna, Jag, Marit, Nikolina, Martin, Mamma (7 vuxna) Lave, Smilla, Mila, Sven (4 barn)
Selma, Vännen, Kompis (1 Rottweiler, 2 dampkatter(no-joke))
Tillslut delades huset in i sektioner med grindar som särhöll olika folkgrupper från varandra, speciellt djuren och barnen. Man kunde knappt gå utan att behöva klättra på stolar eller människor, och på annandagen hade vi över flertalet bekanta också, var så trångt. Som bäddat för att avsky varandra, men det var god stämning. Det var väldigt mysigt faktiskt.

Lite utomhusaktivitet och snöskottning för att hålla förbränningen igång, riktigt tappert kämpade jag mot snöfallet som riktigt ballade ur där under 26:e-27:e.

Jag tänker på alla andra människor som firar jul. Vi hade några bekanta här som mer eller mindre tvingades träffa vissa släktingar som de inte hade något gemensamt med osv. Jag har i alla fall bestämt mig för att vägra.
Jag kommer aldrig någonsin låta någons dåliga mående, någons dryckesvanor eller någons kassa attityd göra min eller mina barns jul förstörd. Någonsin.

Nu är det bara för mig att säga god fortsättning. Kommer lite bilder under.




Mila är inte kompis med snön än. Hon får sitta i den här påsen för hennes skor är så kalla!!

Till er som tror att ni har kondis, testa att brottas lite i snön! :)

Nästan alla samlade. Marit fattas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0