Iskallt!

Fyfan vad det är kallt ute. Idag toppade det nog på -15 eller så. Det är skönt. För idag kunde vi vara inomhus utan att skämmas för mycket.
Vi fotade ungarna idag också. Tillsammans med brorsans barn. Totalt kaos. Ungar som inte ville, som grinade, som önskade att de var någonannanstans. :) Våra två skötte sig faktiskt riktigt bra, men endå skallen blir trött.

Dagen bestod i simpla moment. Som att sova till 10. Då vaknade inte Mila iofs, men Lave ville ha frukost efter att ha "bompat" klart på morgonen. På morgonen är det fri bompa hos oss, bara av själviska anledningar. Så man får sova.
Under dagarna försöker vi begränsa det lite. En känslig fråga som har många olika sidor. Jag tycker att teven blir för överstimulerande, som när jag sätter mig vid datorn, glömmer tiden, det är nog så dumt det. Lave behöver leka också, jag och han är inte överens om det men det får vara så endå.

Var sjunde sekund får barnen stimulans av att titta på barnprogram, var sjunde sekund. Undrar hur ofta barnen fick stimulans för 100 år sen. Utan blinkande leksaker och teveapparater och tevespel. Det kanske är svårt att vara nöjd med det lilla då.
Hur tycker ni? Ska man köra fria tevetider?

Hursomhelst, imorgon är det Smillas 4årskalas. Det kommer bli trevligt, hoppas inte att det är för kallt så att vi kan vara ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0