En vit jul

Nu har herren gud eller vem det nu är som anordnar vädertypen gjort sitt för en vit jul. Vad ska du göra för att skapa en fullstädigt vit jul för dina nära och kära och framförallt barnen?

Mellan 10 och 15 procent av alla familjer har en dysfunktionalitet mot alkohol, kanske är vissa alkoholister, kanske är det bara så att ungarna och sambon mår lite smådåligt när dom dricker. Men ett mätbart problem är det i så pass många familjer.

Är du den som dricker? Försök inte att ställa frågor såsom "Inte dricker väl jag för mycket heller?" Eller "Det spelar väl ingen roll om man tar en snaps till julmiddagen", för du kommer inte få ärliga svar. Glöm det.
Låt bli att dricka istället. Skit i snapsen i år, och den tiden som du vanligtvis tar din julesup oavsett vilken form det är, lägger du dig ner på golvet istället. Sen säger du till dig själv, idag har jag valt barnen framför min sup.
Det behöver inte handla om att du är alkis, det här är något som alla kan göra. Det finns ingenting med sprit som har att göra med barn eller familjer. Sprit är bara negativt. Det är den hårda sanningen, och om du när du läser den tänker att jag överdriver, eller att jag låter jävligt trist så har du säkerligen nånting med din relation till flaskan som du behöver fixa.

Jag kommer i alla fall vara hemma i år, kanske resten av livet? Jag hatar att åka bort på jul, fan är vi t.om köpt oss ett hus ska vi väl se till att julen får infinna sig här i gården istället för att åka iväg.
Alla är välkomna hit. Alla som inte med sin drickning påverkar någon i våran familj negativt i alla fall.

Gu va skönt med snö förresten.
Mila verkar frisk också, hon äter mat och har sovit hela natten.Nu inväntar jag Winnerbäck ikväll, sååå mysigt!.




Kommentarer
Postat av: penny

Du är en av de uttagna i årets pappablogg tävling, grattis!



Nu är tävlingen igång!



Lycka till =)

2009-12-06 @ 20:00:49
URL: http://pinuppa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0