Vårstädningen

Det är någonting fantastiskt med att rensa upp, kasta bort, att sopa undan och spola av.

Jag och Marit har städat gården idag. Helt underbart att få det gjort, men det är fortfarande en del kvar, fast själva soptippsåkandet är klart. Så en stor del fixad. Jag har också dagen till ära införskaffat mig min första kratta. Jag har förvisso haft många krattor och stolpskott som både partners och vänner i mina dagar, men detta är en riktig kratta. En feskars. Kostade mig ett par hundralappar. Det är en med en konstig känsla som jag använder den. Min egna kratta. Hur jävla gammal har man blivit?

Gräsmattan ska komplettering-sås lite och jag kan erkänna att jag smygtittade på en hemsida som hette någonting i stil med "min underbara trädgård". Fast jag får tagga ner. Jag kan inte bli den typen av grönfingrad yogatränande spikmattsliggande man än. Det är nog stor förändring för mig att jag gjort mig av med en nypa fördomar, att jag bor i en stad, att jag har ett riktigt arbete. Nej man får ta det försiktigt. Förändring är bra men man får endå ta det försiktigt.

Jag förstår dom som får ångest när våren kommer. Allting som har varit gömt där under snön kommer fram. På samma sätt tycker jag att vi människor kommer fram mer under våren. De som inte hänger med i färgjusteringarna, jag menar de människor som har så mycket annat jobbigt som händer. De kommer att sticka ut mycket tydligare nu. Det är som de växterna som inte kommer att få färg, de klipper vi bort. De är döda. Men det underbara med oss människor är ju att det kommer en vår till nästa år. Så förhoppningsvis har de människorna fått ordning på tillvaron då.

Det är med oerhörd tacksamhet som jag tittar på mitt hus, min familj, min kratta, min vår. Jag har en tillvaro i dagsläget som jag aldrig ens i mina vildaste fantasier skulle kunna tro att jag kunde få. En sån sak som att stå på sina egna ben, eller att må bra av sig själv är i sig helt fantastiskt för mig. Men on top of that har jag en helt oslagbar familj också. Ett eget hus! En Renault Laguna som är gammal men fungerar. Ett förvärvsarbete!
Jag sa det här om dagen till chefen.
Fan det är såna här stunder i livet som det är lätt att bli troende.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken sjuk jävla människa! Vilka teorier och idéer http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/filmer-tryckpressen! Helt sjukt

2009-04-27 @ 12:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0