MMS Lån

Jag läste precis artikeln i aftonbladet (2008-11-27) angående människor som satt sig i enorma obetalbara skulder för att dom tagit SMS-Lån. Aftonbladet framställer dom som offer till en verksamhet som lurar människor.


"Svenskar i skuldfälla för att klara sin vardag"

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta. Jag undrar om nästa steg är "Svenskar i rånfälla för att klara sin vardag"
Ja jag kanske är elak, kanske är det så att det finns människor som ärligt tror att man kan rädda sin ekonomiska situation med ett SMS-Lån.
Jag försöker sätta mig själv i ett scenario där det verkligen skulle kunna gå så långt att jag tog ett lån med sisådär 30 procent effektiv ränta för att klara ut en situation, och jag kan inte komma på någonting. Jag skulle nog vända mig till bekanta i första hand, familjen och i sista hand socialen. Men det verkar inte vara riktigt sådana lägen man tar SMS lånen till, eller?

"Offrena" i aftonbladet tog för att betala sjukhusräkningen och för att köpa blöjor och välling står det. "Man tar lånet för att man helt enkelt är tvungen för att överleva"

Jag vet inte vem som förgrundsfiguren för SMS lån är, men som det verkar är han en hjälte. Dessa människor hade alltså dött om dom inte tagit lånen. Jag tycker att denna företagsledare ska hyllas i sådant fall. Hur hade man gjort för 10 år sen? Då hade ungarna varit skithungriga och tygblöjorna fulla i väntan på att få ett lån via snigelposten, frukstansvärt.

Nej, vi borde ta det här till nästa steg istället. Jag skulle vilja införa MMS lån. Där man helt enkelt fotar sig själv och tar lånet, sen läggs kortet upp på en inverterad friend-finder sida. Där man helt enkelt undviker att åtminstonde ha ekonomiska samarbeten med dom personerna som man hittar på sidan.

Till min son brukar jag säga att bara för att det finns en knapp så måste man inte trycka på den.

Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0