VAB VIRGIN

SGI'n är 80% av lönen dock högst 7.5 prisbasbelopp

dra åt helvete

japp, jag är en VAB virgin, eller nej, jag var det igår, idag har jag precis gått in i en helt ny värld.
ärligt talat var jag hemma mycket med Lave när han var liten, men eftersom jag studerade så hade jag ingenting med försäkringskassan att göra. så jag får ta smällen nu.
bara av att skriva forsakringskassan.se blir jag stressad, alla dessa definitioner gör mig svettig.
ersättning till någon annan, ersättning med tillfällig föräldrapenning, tillfällig föräldrapenning, allvarligt sjukt , aaa herregud.

jag tillhör alltså generationen som förstod WAP före VAB och SIG före SGI. de som visste precis hur man hanterar ett nyfött WAN men inte ett nyfött barn osv. För mellan varven känner jag mig riktigt gammal, men jag är fan inte annat än en pissråtta när det kommer till de här grejerna.

ringde doktorn i alla fall. "Vi återkommer på Måndag"
och återigen undrar jag varför min lön blir så sinnesjukt mycket lägre av mina skattebetalningar
sen måste jag vänta till måndag med att få träffa doktorn
på en tisdag
eller menade dom att vi kunde kommit redan igår?

bah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0