Utmana en man!

Tänker på oss som män, pojkar, pappor. Vi pratar jämställdhet. Vi tar ett steg till.
Jag vill ha utmaningar. Jag vill inte veta av att det finns män som träffar sina barn varannan jul men inte dyker upp eller kommer en dag försent eller helt enkelt skiter i det. Såna män ska inte kunna ha vänner som inte ser det. Vänner som stöttar. Det är björntjänster.
Eller män som slår, det finns oftast tiotusentals små ledtrådar och magkänslor som bekräftar att de gör det. Sluta stå och titta på, sluta supporta de här männen. Sluta titta åt ett annat håll.

Män som dricker för mycket, eller som beter sig illa. Beter sig dåligt. Vi skulle kunna hjälpa varandra här. Slå ett slag för att vi män ska återta vårat rykte. De här männen som slår, och är elaka, och som inte kommer till jul. De vill jag inte beblanda mig med. Jag kan tänka mig att hjälpa dem att få hjälp. Men thats it. Jag är trött på att kallas man i ett samhälle där det finns så många män som bara förstör.

Så när polaren inte besöker sina ungar, eller beter sig jävligt illa mot sin familj, eller tar sig en fjärde öl trots att skämten för längesen var helt fel. Fråga vad de pysslar med. Fråga om de tycker att deras omgivning förtjänar det. Fråga om de tycker att de gör rätt.
Låt det inte bara vara

Kommentarer
Postat av: annaisa

hell yeah! våga vara obehaglig!

2008-12-29 @ 20:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0