Lagen om allts jävlighet

Haha, Jag pratade med brorsan i telefonen idag. Han hade en lång teori om att livet balanserade sig såpass att man aldrig kan ha det riktigt riktigt bra. Som mest bra. Man blir kliad på ryggen å det är så jävla skönt, men sen går det över. Man kan inte klia mer där, åtminstonde inte just nu. När man äntligen lärt sig hur ungarna fungerar så förändras det, det ska vara på ett annat sätt nu. När bilen fungerar helt hundra så behöver man nya däck. När lönen just har kommit betalar man räkningarna. För att få ut en unge måste man genomgå en förlossning, när jobbet känns bra är det risk för att få sparken etc

Vi skrattade mest. Men det kanske finns en sorglig sanning i det? Jag vet inte, hur som helst kom jag kom att tänka på murphys lag. Så sökte runt på den och fann varianter. Ni vet väl grundlagen? Allting som kan gå åt helvete går åt helvete, Den kön du ställer dig i kommer ta längst tid osv

Men dom här varianterna var fan roliga, de är på engelska men det fixar ni.

  1. A Smith & Wesson beats four aces. VÅLD VÅLD
  2. The light at the end of the tunnel is a train Nått som min farsa kunde ha sagt.
  3. If it looks good, And it taste good, And it feels good, There has got to be something wrong some where, So be careful. Det här är lite så som jag är uppväxt. Det kändes så ibland. Lite Yttermalung över attityden "Akta dig"
  4. Key to happiness is to be O.K. with not being O.K. Jag gillar denna bäst av alla. Det finns mycket sanning i det, även om jag inte tror det är så jävla sorgligt. Fast sanningen är den att nyckeln till lycka är att vara nöjd med det man har. Sen att murphy tar det ett steg längre å menar att man egentligen inte ens är nöjd med det man har är väl en sak. Men jag gillar den.
  5. Every problem is replaceable with a bigger one. Det är ungefär som att ungarna vill gå på dass men man hinner inte riktigt innan bussen går, sen står man där på bussen, i skiten.
  6. If it seems too good to be true, it probably is.  Bra regel för dessa "CONGRATULATION YOU ARE VISITOR NR 999 999, CALL THIS NUMBER, YOUVE WON 1 MILLION DOLLARS"


Jag är ett stort fan av den här attityden som Murphy och alla hans underlagar bidrar till. Jag menar hur fan orkar man leva när man tänker så. Fast tänk på det nästa gång ni ska välja kö på mataffären. Det slår aldrig fel. Oavsett hur du resonerar och försöker lura Murphy så kommer han alltid vara där och göra så du står i fel kö. Haha!




Det finns massor med lagar på http://www.murphys-laws.com/ om ni vill kika mer.

Kommentarer
Postat av: Anja

Där slog du huvudet på spiken! Kände mig aningen träffad av inlägget trots att det inte var riktat just till mig då. Man kan säga att just nu sitter jag verkligen i murpys klor, å det grövsta :D

2008-12-12 @ 12:49:35
Postat av: Martin

Murphy får mig att tänka på robocop och i sin tur den avancerade hissmaskin som jag "spakat" i veckan, fast den hade ingen fast svetsad minigun på sig :(



Fortsätt skriva kim, så fortsätter jag att ögonrunka genom texten.. tro det eller ej men jag gillar det du skriver. Fastän jag inte verkar ta det på allvar genom att skriva det jag just skrev här ovan.

2008-12-12 @ 13:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0