Kärlekscoach

haha jag tror tamejfan jag spyr. kikade runt på aftonbladet.se och kollade igenom bloggarna. sen hittade jag "Kärleksbloggen".
Klickade mig in, och hittade Carolin Dahlman, kärlekscoachen.

Finns det människor som går till såna här coacher? Jag menar ärligt talat. Jag klickar mig in på hennes videos och jag tror tamejfan att jag kräks. Den här kvinnan pratar engelska, hon är svensk men hennes "instruktionsvideos" är på brittisk engelska. Hon ger snabbkurser och coaching, t.om workshops inom Kärleken!

En tjej har skrivit in och säger att hon är jättekär i en annan kille, och att hon ringer massor men killen ringer inte tillbaka. Vad ska jag göra? Jag läser svaret, för jag är nyfiken på hur man coachar detta. Svaret är helt klockrent. "Sluta ringa" "Var lite mer mystisk" "Spela svårfångad" "Håll tillbaka"

Jag tror säkerligen att det är tusentals människor som läser hennes blogg, speciellt med tanke på att den finns med på aftonbladet också. Det gör mig så sorgsen. Är detta vad vi ska lära våra unga kvinnor och män? Håll tillbaka och spela svårfångad, sluta ringa? Var lite mer mystisk? Alltså, är det inte spelet som är problemet? Är inte det i grund och botten problemet att vi är så himla rädda för att bli sårade och att inte människorna vi älskar ska älska oss tillbaka. Jag tror absolut att man måste använda sig av raka kort. Säg som det är, då kommer det att bli rätt i slutändan. Det finns inget spel som kommer att skapa ett långvarigt förhållande, om inte spelet fortsätter resten av livet då .Men det kan inte vara målsättningen.
Tänk så skönt att få vara ärlig istället. Att få vara sig själv, man kanske inte är så jävla mystisk när man inte duschat på tre dagar och jobbat jättehårt och bara längtar efter en kram. Är det inte bättre att visa upp den äkta människan man är, och sen bli älskad för det?
Tänk på kärleken mellan föräldrar och barn, åtminstonde små barn. Det är väl ärlig kärlek? Lär av ungarna, det är de som är experterna. För dem är ärliga och härliga. Precis som kärleken ska vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0