Hävda nödvärn?

Debatten angående rökning finns med oss just nu. Ska man få röka på krogen eller inte t.ex. Jag har av den andledningen funnit mig titta på rökare på stan, eller, jag har upptäckt dem.

Såg en gravid kvinna, höggravid säkert sjunde månaden stå och blossa på sin cigarett. Jag sa ingenting. Jag var svensk, jag höll käften och gick förbi. Och hon hade säkerligen hur mycket skuld som helst. Men jag tänkte att man kanske borde gå fram till den här kvinnan och rycka ciggen ur munnen på henne. Sen åberopa nödvärnslagen.

Nödvärn Brottsbalken ( BrB 24:1 )
Gärning som någon begår i nödvärn skall icke medföra ansvar.
I nödvärn handlar den som söker:
- Avvärja ett påbörjat eller överhängande angrepp på person eller egendom.

PappaKim

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag hänger på! Backar upp dig när hon hinner i fatt dig och slår dig med hormonerna!!!!!!

2008-12-23 @ 08:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0