realiteten blir retrosexualiteten

Den metrosexuella mannen kan sägas ha en livsstil och ett utseende som kan vara både extremt macho / maskulint eller precis tvärtom. I det avseendet kan den metrosexuella mannen till utseende & stil liknas vid stereotypen av den homosexuella mannens. Den metrosexuella mannen är inte främmande för att använda smink och make-up.

enligt wikipedas egna definition

Jag läste i aftonbladets söndagsbilaga för ett par veckor sen gällande just detta. synen på "hur männen ska vara" har förändrats menade den skribenten. vi återgår sakta till retrosexualiteten den konservativa synen på sexualiteten. kvinnorna vill ha "riktiga män" igen. vi återgår mot brandmännen, grabbar som kan krypa under diskbänken å byta blandare, snubbar som bygger om sina egna hus, reparerar sin egen bil, spöar granngubben om det krävs och allt annat som hör ihop med den stereotypen av män.
jag tänker att det var väntat. det behövs väl åtminstonde en person i varje familj som kan fixa de här sakerna, annars måste man ta in kompetens utifrån, och det kostar ju endel även om hushållsnära tjänster är avdragsgillt.

När man pratade om metrosexualitet, för fyra fem år sen, så sa man att metrosexuella män tjänar mer pengar än dom 'vanliga' hetrosexuella. då kanske man har råd att ta in hjälp utifrån, då får man än mer tid att lägga på sitt yttre.
synd bara att det är så jävla roligt att hålla på hemma, annars kanske man skulle anamma det.

så nu har jag också hittat förklaringen till varför sexpacket inte finns där.

jag är på tok för hetrosexuell



Kommentarer
Postat av: sambon

på tal om blandare...har du bytt den?

2008-12-08 @ 16:32:32
Postat av: Kim

Err, jag har ingen aning om hur man byter den?

2008-12-08 @ 18:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0